Wspólne wdrożenie Ad.net, ARBOmedia i IDMnet

Opublikowano: 14 stycznia 2008. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Sieci Ad.net, ARBOmedia i IDMnet rozpoczęły wspólne wdrożenie Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego. Niedostępny dotąd w Polsce system stworzony został przez berlińską firmę nugg.ad.
Predykcyjne Targetowanie Behawioralne polega na emisji reklam dobranych zależnie od pogłębionego profilu behawioralnego danego internauty. Profil taki tworzony jest w oparciu o odwiedzane przez niego miejsca w sieci czy też wykorzystywane narzędzia. Dodatkowo uwzględniane są tu dane pochodzące z ankiety wypełnianej jednorazowo przez wybranych internautów. Bada ona płeć, wiek, dochód, a także zainteresowania i styl życia użytkowników.

Mechanizm Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego umożliwia dopasowanie reklam internetowych do zainteresowań i oczekiwań użytkowników, a przez to ograniczenie strat w wydatkach mediowych ponoszonych przez reklamodawcę w przypadku nietrafionego doboru grupy celowej kampanii. Predykcyjne Targetowanie Behawioralne znacznie zwiększa więc efektywność kampanii.

Wspólne zaimplementowanie platformy nugg.ad przez czołowe polskie sieci reklamowe oznacza, iż będą one korzystać z jednej bazy profili internautów. Ad.net, ARBOmedia i IDMnet zrzeszają ponad 940 witryn o łącznym potencjale 13,39 mln użytkowników (Real users) (Megapanel PBI/Gemius, 10.2007). Predykcyjne Targetowanie Behawioralne wzbogaci i uatrakcyjni ich oferty. Reklamodawcy i domy mediowe zyskają możliwość jeszcze bardziej precyzyjnego i elastycznego określania kryteriów targetowania reklam.

Obecnie trwają prace integrujące system z adserwerami sieci reklamowych. Pierwsze kampanie tego typu ruszą prawdopodobnie na wiosnę.

„Dzisiejszy rynek reklamy internetowej jest zdeterminowany trzema głównymi czynnikami: zasięgiem, jakością usług, a także efektywnym targetowaniem. Platforma nugg.ad pozwala nam połączyć siły i oferować wysokiej jakości rozwiązania targetowania behawioralnego dla naszych reklamodawców” – twierdzi Gwidon Humeniuk, CEO w sieci Ad.net. „Współpraca z Adnetem i IDMnet opiera się na efekcie synergii, na którym w naszej opinii skorzystają wszystkie podmioty” – mówi Marcin Woźniak, CEO w ARBOmedia. Natomiast Mariola Wysocka, CEO, IDMnet dodaje: „Taki model współpracy oraz zaawansowana technologia spełniają nasze oczekiwania i jestem przekonana, że inne firmy pójdą za naszym przykładem”.

System Predykcyjnego Targetowania Behawioralnego powstał w oparciu o innowacyjną technologię berlińskiej spółki nugg.ad. Sieci Ad.net, ARBOmedia i IDMnet są pierwszymi polskimi podmiotami współpracującymi z nugg.ad. “Jesteśmy przekonani że w polskim rynku reklamowym drzemie ogromny potencjał rozwojowy, który chcemy wykorzystać aby wspólnie z naszymi klientami budować zaawansowaną jakościowo ofertę produktową w kolejnych latach” – mówi Tomasz Teodorczyk, Sales Manager CEE, nugg.ad AG.

Hanna LaskowskaWspólne wdrożenie Ad.net, ARBOmedia i IDMnet

Podziel się!

O autorze

hania