Zgodnie z zapowiedzią, od wyników za styczeń 2010, zaczną obowiązywać zmiany w prezentacji wyników badania Megapanel PBI/Gemius. Obejmują one wprowadzenie trzech nowych wskaźników, modyfikację zakresu prezentowania danych dla witryn audytowanych i nieaudytowanych oraz prezentacji danych dla aplikacji.
Pierwsza zmiana dotyczy sposobu prezentacji danych. Od wyników za styczeń 2010 dla witryn nieaudytowanych podawane są jedynie podstawowe parametry: liczba realnych użytkowników, zasięg, współoglądalność. Pozostałe wskaźniki, pokazywane dotychczas dla witryn nie objętych audytem opierały się na estymacji. Mając na uwadze podniesienie jakości prezentowanych danych zdecydowano, że wszystkie dostępne w badaniu parametry będą publikowane wyłącznie dla witryn audytowanych.
Druga zmiana to dodanie do wyników stron audytowanych trzech nowych wskaźników oglądalności: cookies z Polski, cookies zagranicznych oraz sumy cookies. Ich wprowadzenie ułatwi tworzenie analiz i mediaplanów.
Trzecia zmiana polega na zaprezentowaniu rankingu aplikacji w jednym zestawieniu. Zawiera ono wyniki komunikatorów internetowych, aplikacji desktopowych, czytników RSS oraz dodane od wyników za styczeń – odtwarzaczy multimedialnych. Liczba prezentowanych w zestawieniu aplikacji istotnie się zwiększyła. W związku z wprowadzanymi zmianami oglądalności aplikacji, Rada Badania zdecydowała o zastąpieniu wskaźnika Real User (RU) wskaźnikiem „Aktywne programy” – oznaczającym liczbę użytkowników mających na swoich komputerach aktywny proces danej aplikacji przynajmniej raz w badanym miesiącu.
– Dzięki wprowadzonym zmianom przygotowanie analiz staje się dużo prostsze – mówi Andrzej Garapich, Prezes PBI. Marketerzy otrzymują porównywalne twarde dane, pochodzące z badania site-centric Dodatkową pomoc przy tworzeniu media planów stanowi prezentacja rozbudowanego rankingu aplikacji oraz wprowadzenie większej liczby wskaźników, takich jak liczba cookies – pozyskiwanych dotychczas z innych niż Megapanel źródeł. Teraz wszystkie istotne wskaźniki pochodzą z jednego, autoryzowanego źródła – dodaje.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.