NetSprint.pl o serwisach społecznościowych

Opublikowano: 28 sierpnia 2007. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

NetSprint.pl opracował raport na temat najpopularniejszych polskich i anglojęzycznych serwisów społecznościowych, które najczęściej pojawiają się w polskich mediach online od początku 2007 roku.
Z raportu wynika, że najaktywniejsze komunikacyjnie są Grono i MojaGeneracja.pl. Najwięcej wzmianek – niekoniecznie związanych z działaniami komunikacyjnymi firmy – dotyczy MySpace.com.

Wśród polskich serwisów zdecydowanie najczęściej wymieniane jest Grono.net. Od 1 stycznia do 28 sierpnia pojawiło się w polskim Internecie 356 razy. Najwięcej artykułów opublikowano w 3 tygodniu stycznia (57), w 2 połowie maja (43) oraz w ostatnim tygodniu lipca (44) i pierwszym tygodniu sierpnia (25). Duża ilość artykułów na temat tego serwisu w styczniu była związana z wprowadzeniem nowej wersji serwisu, a także z dwiema problemowymi sytuacjami: pojawieniem się w wynikach wyszukiwania Google profili użytkowników oraz błędem umożliwiającym przejęcia hasła użytkownika.

W polskim Internecie często pisze się również o serwisie społecznościowym użytkowników Gadu-Gadu – MojaGeneracja.pl. W analizowanym okresie pojawiło się 268 artykułów zawierających tę nazwę. Wiele publikacji wynika z aktywności komunikacyjnej właściciela serwisu. O połowę mniej publikacji internetowych zanotowała ciesząca się jednak olbrzymią popularnością wśród użytkowników Fotka.pl (133 publikacje). Informacje na temat tego serwisu dotyczyły najczęściej obecności w badaniach Megapanel PBI/Gemius wśród serwisów o największej licznie odsłon oraz planów wejścia na rynek wirtualnych operatorów telefonii komórkowej. Dość często pojawiają się również publikacje na temat założyciela tego serwisu – Rafała Agnieszczaka.

Ilość wzmianek o MySpace (1670) zdecydowanie przewyższa liczbę artykułów na temat nie tylko innych anglojęzycznych serwisów społecznościowych, ale również na temat Grona. Wiele z nich dotyczy informacji publikowanych na MySpace przez gwiazdy show-businessu, a nawet przez polityków.

Od maja w polskich mediach online pojawia się serwis Bebo.com, który w rodzimej Wielkiej Brytanii stał się popularniejszy niż MySpace.

Zastanawiająca jest stosunkowo niska liczba informacji na temat serwisów dla profesjonalistów. Dotyczy to zarówno anglojęzycznego LindkedIn (56 publikacji), jak i jego polskich klonów: GoldenLine.pl (86), Biznes.net (55) oraz Profeo.pl (12).

Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint.

Raport w wersji online: www.newspoint.pl/nowosci/gronowladne

Hanna LaskowskaNetSprint.pl o serwisach społecznościowych

Podziel się!

O autorze

hania