Poczta elektroniczna pod lupą

Opublikowano: 12 czerwca 2006. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , ,

Specjalizująca się w e-mail marketingu firma SARE już po raz trzeci podjęła się zbadania, w jaki sposób Polacy korzystają z poczty elektronicznej. Ankieta dostępna jest od 12 czerwca do 16 lipca pod adresem www.sare.pl/ankieta.
Tegoroczne badania mają dostarczyć szeregu praktycznych informacji, które pozwolą zainteresowanym podnieść jakość prowadzonych działań e-mail marketingowych. Patronat branżowy nad wydarzeniem objęło Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego.

Ankieta trzeciej edycji badania zawiera część skierowaną do wszystkich użytkowników poczty elektronicznej oraz fragment dedykowany tylko pracownikom działu marketingu, PR oraz dyrektorom i właścicielom firm. Pozwoli to wykazać różnice w postrzeganiu poczty elektronicznej jako kanału komunikacji między nadawcami a odbiorcami komunikatów marketingowych. Baza podstawowych zagadnień pozostała taka sama jak w poprzednich edycjach, aby można było wskazać trendy i zmiany, które zaszły w ciągu ostatnich lat. Nowe, dodatkowe pytania zostały stworzone na podstawie zachowań ankietowanych z lat ubiegłych oraz sugestii Klientów SARE.

– W zeszłym roku chcieliśmy dowiedzieć się czegoś więcej na temat postrzegania przez internautów zjawiska spamu. W tym roku z kolei postanowiliśmy pozyskać kilka dodatkowych informacji, które mogą bezpośrednio przełożyć się na podniesienie jakości wysyłanych newsletterów. Chcemy wiedzieć, czego oczekują odbiorcy od tej metody komunikacji zarówno pod względem treści, jak i częstotliwości wysyłek – powiedział Krzysztof Dębowski, Dyrektor Zarządzający SARE.

Celem badania jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej. Wyniki przysłużą się podnoszeniu jakości tworzonych biuletynów elektronicznych oraz wskażą kierunki rozbudowy systemu SARE. Raport z badania udostępniony zostanie wszystkim zainteresowanym: internautom, dziennikarzom, firmom, klientom oraz uczelniom wyższym i dostępny będzie na stronie www.sare.pl w dziale „e-mail marketing”. Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Patronami medialnymi akcji są: Radio Pin, Brief, MediaRun, e-biznes.pl oraz portal Nowoczesna Firma.

www.sare.pl/ankieta

Hanna LaskowskaPoczta elektroniczna pod lupą

Podziel się!

O autorze

hania