SARE publikuje coroczny raport o e-mail marketingu

Jesteś związany z branżą e-commerce?
Zapisz się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje, raporty, zapowiedzi wydarzeń branżowych oraz praktyczne porady wspierające Twój rozwój!

Google i Wirtualna Polska to najpopularniejsi dostawcy bezpłatnych skrzynek pocztowych w Polsce. 60 proc. użytkowników korzysta jednak przynajmniej z trzech różnych adresów e-mail – wynika z przeprowadzonego przez SARE piątego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce.
Większość osób otrzymuje od 11 do 20 e-maili dziennie i od trzech do pięciu newsletterów tygodniowo. Wśród odbieranych wiadomości znajduje się nieco mniej spamu niż w zeszłym roku. Istotnie wzrosło wykorzystanie różnego rodzaju zabezpieczeń związanych z korzystaniem z poczty elektronicznej. Już ponad trzech na czterech badanych świadomie korzysta z filtrów antyspamowych, 66 proc. wykorzystuje blokadę wyskakujących okienek pop-up, a prawie niemal co drugi ankietowany blokuje obrazki zaciągane do otwieranej wiadomości e-mail z zewnętrznych serwerów.

„Interesujący jest wzrost wykorzystania programów pocztowych w zestawieniu z interfejsami udostępnianymi poprzez serwisy www. Jest to ciekawe zjawisko, bowiem w przypadku innych aplikacji obserwujemy odwrotny trend”. – mówi Natalia Paczóska, Marketing Coordinator SARE.
„Z klientów poczty korzysta 74% proc. badanych. Najpopularniejsze są oczywiście rozwiązania Microsoftu (głównie Outlook i Outlook Express), które wykorzystuje niemal siedmiu na dziesięciu ankietowanych. Pocztę poprzez stronę www odbiera blisko niemal 60 procent badanych, co oznacza, że większość osób korzysta na przemian z jednego bądź drugiego sposobu. Dane te mają dla nas szczególne znaczenie w kontekście optymalizacji kreacji mailingów pod różne interfejsy i programy pocztowe”. – dodaje Natalia.

Niezmiennie popularna wśród badanych jest komunikacja newsletterowa. Elektroniczne biuletyny otrzymuje dziewięciu na dziesięciu ankietowanych. Najczęściej są to dzienniki internetowe i newslettery reklamowe. W tym roku po raz pierwszy wśród przebadanych firm liczba tych, które wykorzystują e-mail marketing przekroczyła liczbę tych, które z niego nie korzystają. Aż sześciu na dziesięciu menedżerów odpowiedzialnych za kształtowanie polityki informacyjnej w swoich firmach planuje zwiększenie intensywności działań promocyjnych wykorzystujących pocztę elektroniczną, a  zaledwie 6 proc. badanych nie zamierza wykorzystywać w przyszłości e-mail marketingu.

Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Jego celem jest poznanie preferencji dotyczących komunikacji e-mailingowej oraz ukazanie zmian jakie zachodzą w tej materii na przestrzeni lat. W tym roku 2123 ankietowanych odpowiedziało na 35 pytań dotyczących sposobu postrzegania i wykorzystania tego medium. Pełna wersja dostępna jest pod adresem http://www.sare.pl/download/raport_2008.pdf.

Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.

Wpisy promowane

Wydarzenia

IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
PM Showcase Day
09.05.2025
E-Commerce Connect
20.05.2025 - 21.05.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top