Właśnie rusza kolejne badanie dotyczące wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Specjalizująca się w e-mail marketingu firma SARE już po raz czwarty przeanalizuje zmiany w sposobie jej użytkowania. Raport podsumowujący ukaże się tuż po wakacjach.
Tegoroczne badanie ma dostarczyć szeregu praktycznych informacji, które pozwolą firmom podnieść jakość prowadzonych działań e-mail marketingowych. Zebrane wyniki pokażą, w jaki sposób internauci korzystają z poczty elektronicznej i czy przez ostatni rok zmieniły się ich nawyki. Patronat branżowy nad wydarzeniem objęło Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Ankieta dostępna jest od 28 maja do 29 czerwca pod adresem www.sare.pl/ankieta. Po jej wypełnieniu można zamówić bezpłatny raport z badania.
Kwestionariusz zawiera część skierowaną do wszystkich użytkowników poczty elektronicznej oraz fragment dedykowany tylko pracownikom działu marketingu, PR oraz dyrektorom i właścicielom firm. Pozwoli to wykazać różnice w postrzeganiu poczty elektronicznej jako kanału komunikacji między nadawcami a odbiorcami. Baza podstawowych zagadnień pozostała taka sama jak w poprzednich edycjach, aby można było wskazać trendy i zmiany, które zaszły w ciągu ostatnich lat. Nowe, dodatkowe pytania zostały stworzone na podstawie zachowań ankietowanych z lat ubiegłych oraz sugestii Klientów SARE.
– Poczta elektroniczna to najpowszechniej wykorzystywane przez internautów medium. Więcej osób czyta i wysyła e-maile, niż ogląda telewizję, przegląda strony www czy słucha radia. Dlatego zależy nam na określeniu, w jaki sposób to robią – powiedział Krzysztof Dębowski, Dyrektor Zarządzający SARE. – W zeszłym roku zaobserwowaliśmy rosnącą popularność newsletterów oraz poprawę postrzegania przez odbiorców tej formy komunikacji. Po raz pierwszy pojawiły się wtedy pytania o stosowanie filtrów antyspamowych czy blokowanie dociągania grafik po otwarciu wiadomości. W tym roku z kolei chcemy się dowiedzieć więcej na temat popularności subskrypcji informacji poprzez kanał RSS. Zapytamy także o preferowane przez odbiorców dni tygodnia i godziny, w jakich dostarczane powinny być do nich wiadomości e-mail – dodaje Dębowski.
Realizowany przez SARE projekt jest jedynym w Polsce cyklicznym badaniem dotyczącym sposobu korzystania z poczty elektronicznej. Patronami medialnymi akcji są: Radio Pin, Brief, MediaRun, e-biznes.pl oraz portal Nowoczesna Firma. Badaniu towarzyszyć będzie kampania w mediach elektronicznych.
Wpisy promowane
- Jak zmienia się biznes z systemem CMMS?W sektorze produkcji osiągane wyniki biznesowe w dużej mierze zależą od kondycji działu produkcji oraz działu odpowiedzialnego za utrzymanie ruchu ...
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
Wydarzenia
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.