IAB: Jest dobrze z reklamą online (i w USA, i w Polsce)

Opublikowano: 3 kwietnia 2009. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , , , , , , ,

Ostanio informowaliśmy o badaniach IAB UK dotyczących tego, które formy i treści internetowych reklam najbardziej zapadają w pamięć użytkowników. Dziś prezentujemy wyniki raportu Interactive Advertising Bureau oraz PricewaterhouseCoopers dotyczącego wydatków na amerykańską reklamę online oraz garść informacji z polskiego podwórka.

Ubiegły rok nie należał do najłatwiejszych dla branży reklamowej. Najmniej atmosferę kryzysu odczuła jednak reklama online. Wydatki na nią wzrosły o 10,6 proc., do 23,4 miliardów dolarów. Pomimo trudnej amerykańskiej sytuacji ekonomicznej marketerzy coraz poważniej traktują to medium, jako miejsce, gdzie konsumenci spędzają coraz więcej czasu. I może przede wszystkim dlatego udało się tu uzyskać pozytywny wynik (według Nielsen Company całość wydatków na reklamę w 2008 roku była niższa o 2,6 proc. niż w 2007 roku). To piąty z rzędu rok rekordów pod względem takich wydatków.

Jesteśmy świadkami trwającej zmiany – przechodzenia od mediów tradycyjnych do mediów online, które marketerzy rozpoznają jako efektywne, wpływające na konsumentów i przynoszące mierzalne rezultaty. W niepewnej ekonomii, w której obowiązuje zasada więcej za mniej, interaktywna reklama dostarcza narzędzi do budowania głębokiej, angażującej relacji z konsumentami – doświadczenie jakiego nabierają marketerzy przyniesie wymierne korzyści, zwłaszcza kiedy sytuacja ekonomiczna znów się zmieni – powiedział Randall Rothenberg, prezydent i dyrektor zarządzający IAB.

Wyszukiwarki wciąż pozostają głównym źródłem zysku, wynika z raportu. Udział w zyskach wzrósł w tym przypadku o 19,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ciekawie wygląda sytuacja klipów wideo – mimo, że to wciąż nie najważniejsza liga to ponad ponad dwukrotny wzrost zysków z tej formy świadczy, że jest to dynamicznie rozwijająca się, przyszłościowa gałąź reklamy.

IAB: Jest dobrze z reklamą online (i w USA, i w Polsce) 1

Udział poszczególnych form w rynku reklamy online. Źródło: iab.net

Podobnie jak w 2007 roku sprzedaż, usługi finansowe, komputery oraz motoryzacja – także w tym roku pozostają wielką czwórką reklamy online. Internet jest teraz trzecim największym reklamowym medium a jego znaczenie wciąż rośnie.

eMarketer przewiduje, że wydatki na reklamę w tym roku wzrosną o 4,5 proc. do poziomu 24,5 miliardów dolarów. Wcześniejsze szacunki mówiły o 8,9 proc. wzroście. Mimo więc, że mniej dynamiczny – to wciąż rozwój i wydaje się, że nic nie jest w stanie go powstrzymać.

Tydzień temu, przy okazji konferencji Media Trendy IAB Polska zaprezentował wyniki z naszego podwórka. Wydatki na reklamę w polskim Internecie po raz pierwszy w historii przekroczyły miliard złotych. W 2008 roku firmy wydały na reklamę w polskim Internecie aż 58 proc. więcej niż w 2007 roku.

Dominującym trendem jest nadal reklama display, obejmująca 40 proc. rynkowego tortu. Rośnie rynek reklamy w wyszukiwarkach, który ma 23 proc. rynku.

W trudnych czasach dobrze jest poprawiać sobie humor. Mimo, że wszyscy odczuwamy, że to trudny okres zaciskania pasa to pozytywne prognozy pozwalają wierzyć, że będzie lepiej.

admagazine.pl

admagazine.plIAB: Jest dobrze z reklamą online (i w USA, i w Polsce)

Podziel się!

O autorze

admagazine.pl