W Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe zdobyły większą ilość odwiedzin niż wyszukiwarki internetowe. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Hitwise, w maju 2010 roku serwisy społecznościowe osiągnęły poziom 11,88% odwiedzin brytyjskich internautów, podczas gdy wyszukiwarki internetowe zakończyły miesiąc z wynikiem 11,33%.
Oznacza to, że po raz pierwszy sieci społecznościowe cieszyły się większą popularnością od wyszukiwarek internetowych.
Facebook zyskuje obecnie 55% z wszystkich wizyt brytyjskich internautów wśród social media. To prawie trzy razy więcej niż YouTube, którego notabene właścicielem jest Google. Trzecim najpopularniejszym serwisem jest Twitter. Na kolejnych pozycjach znajdują się Bebo i MySpace, jak wynika z raportu Hitwise.
– Nie jest to chwilowa moda, bowiem tworzenie się społeczności stanowi naturalny etap rozwoju internetu. Sytuacja jest analogiczna do rozwoju cywilizacji: duże miasta stają się jeszcze większe ponieważ pojawia się wiele zalet obecności w aglomeracjach. Dlatego też procent ruchu na serwisach społecznościowych w ruchu na witrynach internetowych w ogóle, stale rośnie i w ciągu kilku lat ma realną szansę powalczyć o palmę pierwszeństwa z wyszukiwarkami – komentuje Daria Puczyńska Marketing Manager z Grupy Fotka.pl.
Serwisy takie jak Facebook czy Twitter dzięki swojej popularności mają szansę przejmować coraz większą część budżetów firm przeznaczonych na marketing online.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.