Social Media wyprzedziły Google

W Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe zdobyły większą ilość odwiedzin niż wyszukiwarki internetowe. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Hitwise, w maju 2010 roku serwisy społecznościowe osiągnęły poziom 11,88% odwiedzin brytyjskich internautów, podczas gdy wyszukiwarki internetowe zakończyły miesiąc z wynikiem 11,33%.

Oznacza to, że po raz pierwszy sieci społecznościowe cieszyły się większą popularnością od wyszukiwarek internetowych.

Facebook zyskuje obecnie 55% z wszystkich wizyt brytyjskich internautów wśród social media.  To prawie trzy razy więcej niż YouTube, którego notabene właścicielem jest Google. Trzecim najpopularniejszym serwisem jest Twitter. Na kolejnych pozycjach znajdują się Bebo i MySpace, jak wynika z raportu Hitwise.

– Nie jest to chwilowa moda, bowiem tworzenie się społeczności stanowi naturalny etap rozwoju internetu. Sytuacja jest analogiczna do rozwoju cywilizacji: duże miasta stają się jeszcze większe ponieważ pojawia się wiele zalet obecności w aglomeracjach. Dlatego też procent ruchu na serwisach społecznościowych w ruchu na witrynach internetowych w ogóle, stale rośnie i w ciągu kilku lat ma realną szansę powalczyć o palmę pierwszeństwa z wyszukiwarkami – komentuje Daria Puczyńska Marketing Manager z Grupy Fotka.pl.

Serwisy takie jak Facebook czy Twitter dzięki swojej popularności mają szansę przejmować coraz większą część budżetów firm przeznaczonych na marketing online.

Wpisy promowane

Wydarzenia

IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025

Najnowsze wpisy

Scroll to Top