Social Media wyprzedziły Google

W Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe zdobyły większą ilość odwiedzin niż wyszukiwarki internetowe. Według analizy przeprowadzonej przez firmę Hitwise, w maju 2010 roku serwisy społecznościowe osiągnęły poziom 11,88% odwiedzin brytyjskich internautów, podczas gdy wyszukiwarki internetowe zakończyły miesiąc z wynikiem 11,33%.

Oznacza to, że po raz pierwszy sieci społecznościowe cieszyły się większą popularnością od wyszukiwarek internetowych.

Facebook zyskuje obecnie 55% z wszystkich wizyt brytyjskich internautów wśród social media.  To prawie trzy razy więcej niż YouTube, którego notabene właścicielem jest Google. Trzecim najpopularniejszym serwisem jest Twitter. Na kolejnych pozycjach znajdują się Bebo i MySpace, jak wynika z raportu Hitwise.

– Nie jest to chwilowa moda, bowiem tworzenie się społeczności stanowi naturalny etap rozwoju internetu. Sytuacja jest analogiczna do rozwoju cywilizacji: duże miasta stają się jeszcze większe ponieważ pojawia się wiele zalet obecności w aglomeracjach. Dlatego też procent ruchu na serwisach społecznościowych w ruchu na witrynach internetowych w ogóle, stale rośnie i w ciągu kilku lat ma realną szansę powalczyć o palmę pierwszeństwa z wyszukiwarkami – komentuje Daria Puczyńska Marketing Manager z Grupy Fotka.pl.

Serwisy takie jak Facebook czy Twitter dzięki swojej popularności mają szansę przejmować coraz większą część budżetów firm przeznaczonych na marketing online.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top