Już po niespełna 3 tygodniach od światowej premiery Windows 7, udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tego systemu operacyjnego w wybranych krajach europejskich wyniósł 2,69 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Gemius przy użyciu narzędzia analitycznego gemiusTraffic.
Vista do osiągnięcia takiego wyniku potrzebowała 26 tygodni, czyli czasu dziesięciokrotnie dłuższego. Badaniem objęto internautów z takich krajów jak: Austria, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Białoruś, Chorwacja, Czechy, Dania, Estonia, Litwa, Łotwa, Polska, Rumunia, Rosja, Słowenia, Słowacja, Ukraina, Węgry.
Obecnie – tydzień 02-08.11.09 – udział odsłon na badanych rynkach w przypadku Windows XP wynosi 75,61 proc., na drugim miejscu jest Windows Vista (19,25 proc.). Wśród krajów objętych badaniem, najnowsze dziecko Microsoftu największą popularnością cieszy się na Słowenii, gdzie udział odsłon z tego systemu wynosi obecnie 4,66 proc., natomiast najmniej entuzjazmu wykazali Polacy (zaledwie 2 proc.).
Dane dotyczące zasięgu systemów operacyjnych i przeglądarek są publikowane bezpłatnie w serwisach gemiusRanking dla poszczególnych krajów. Dane pochodzą z projektu badawczego typu site-centric – gemiusTraffic. Badanie gemiusTraffic dostarcza informacji o zachowaniach internautów na witrynach internetowych oraz stosowanych przez nich rozwiązaniach technicznych. Dane gromadzone są dzięki skryptom zliczającym, umieszczonym w kodzie stron podłączonych do badania.
Jeszcze przed premierą Windows 7 analitycy IDC wskazywali, że nowy system Microsoft ma szanse odmienić nie tylko rynek IT, ale będzie miał także znaczący wpływ na gospodarkę światową, w tym także państw Unii Europejskiej. Według raportu zleconego przez Microsoft do końca 2010 roku ponad 1,5 miliona pracowników europejskiej branży informatycznej będzie pracować na systemie operacyjnym Windows 7. Stanowi to 18 proc. wszystkich zatrudnionych w branży IT w strefie ekonomicznej Unii Europejskiej.
Obecnie w firmach europejskich dominuje Windows XP. Jak zapowiadają analitycy i obserwatorzy rynku w przypadku gdy Windows 7 odniesie sukces na rynku konsumenckim będzie to miało przełożenie na popularyzację nowe produktu Microsoft w biznesie.
Wpisy promowane
- Integracja procesów księgowych z wykorzystaniem ERP enova365: Możliwości i korzyści.System enova365 jest innowacyjnie zaprojektowanym narzędziem, które działa jako oprogramowanie ERP na potrzeby realizacji różnych procesów księgowych. Jego dużą zaletą ...
- Proces zakupu nieruchomości w Dominikanie dla obcokrajowcówChcesz ulokować swoje oszczędności w bezpieczny sposób, pozwalając im na siebie zarabiać? A możesz szukasz dla siebie miejsca, w którym ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Rusza „NAJtaniej” w aplikacji ERLIPlatforma zakupowa ERLI uruchomiła w swojej aplikacji sekcję „NAJtaniej”. Codziennie znajdą w niej nowe najkorzystniejsze oferty – każda z nich ...
- Paweł Fornalski (IdoSell) zainwestował 5 mln. zł. w polską platformę e-commerce TakeDropTakeDrop.pl – polska platforma dropshippingowa – założona przez Tomasza Niedźwieckiego i Adriana Księżarczyka zdobyła pierwszego dużego inwestora. Pakiet 20 proc. ...
- Shoper: skorygowany zysk EBITDA ponownie z rekordowym wzrostemShoper, platforma e-commerce do prowadzenia sklepów internetowych, opublikował rekordowe wyniki za II kwartał i I półrocze 2023 roku. Firma odnotowała ...
- Szymon Marciniak został ambasadorem Mennicy SkarbowejSzymon Marciniak – został ambasadorem Mennicy Skarbowej, firmy w Polsce sprzedającej złoto inwestycyjne oraz inne metale szlachetne, spółki notowanej na ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.