NetSprint.pl przygotował raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność.
Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl – pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość. Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.
W pierwszym półroczu 2007 roku w polskim Internecie najczęściej pojawiało się nazwisko premiera Jarosława Kaczyńskiego (21683 wystąpienia). Jego brat Lech cieszy się niewiele mniejszą popularnością (15656). Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się Andrzej Lepper i Roman Giertych. Z uwagi na „systematyczne zrywanie koalicji” w najbliższym czasie ta częstotliwość zapewne się nie zmniejszy. W rankingu partii Prawo i Sprawiedliwość ma zdecydowaną przewagę nad innymi partiami politycznymi. Co ciekawe, na trzecim miejscu znajduje się Sojusz Lewicy Demokratycznej, który pojawia się w polskim Internecie znacznie częściej niż Samoobrona i Liga Polskich Rodzin.
Jeśli chodzi o aktywność liderów partii politycznych, to zastanawiająca jest stosunkowo niewielka ilość publikacji o Donaldzie Tusku (4496 i 9. miejsce w rankingu polityków) w porównaniu do ilości artykułów wzmiankujących Platformę Obywatelską (24788 i 2. miejsce w rankingu partii politycznych). W przypadku Prawa i Sprawiedliwości ta różnica jest znacznie mniejsza – zarówno lider, jak i partia znajdują się na pierwszych miejscach w swoich kategoriach, a różnica w ilości publikacji jest znacznie mniejsza.
Od stycznia do czerwca 2007 nazwa Microsoft pojawiła się w polskim Internecie niemal 2 razy tyle, co kolejna firma w rankingu firm IT, czyli Google. Na trzecim miejscu znalazł się Prokom. Wysoka pozycja polskiej marki, wynikająca w dużej mierze z jej obecności w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu (Prokom Trefl Sport), potwierdza wartość, jaką daje organizacji sponsoring sportowy. Kolejny przykład wymiernych korzyści wizerunkowych ze sponsoringu sportowego to pierwsze miejsce marki Orange w rankingu firm telekomunikacyjnych, na które wpływ miało częste pojawianie się w mediach tematu Orange Ekstraklasy. Z kolei operator P4 znalazł się na trzeciej pozycji dzięki szeroko komentowanej w mediach kampanii promocyjnej marki Play. Polski e-commerce wymieniany jest w mediach online dość rzadko. Dominują najważniejsi gracze na rynku: Allegro (1840) i eBay (927). Mamy tu do czynienia z sytuacją podobną jak w przypadku firm informatycznych – lider rankingu pojawiał się w polskim Internecie 2 razy częściej niż druga w kolejności firma.
Polski Internet został opanowany przez Roberta Kubicę (10338 publikacji). Kierowca Formuły 1 jest wymieniany ponad dwukrotnie częściej niż Adam Małysz. Z kolei piłkarze to grupa sportowców najczęściej pojawiająca się w polskich mediach online. Wśród nich najpopularniejszy jest Jerzy Dudek, który swoją trzecią pozycję rankingu w dużej mierze zawdzięcza podpisaniu kontraktu z klubem Real Madryt. Sukcesy Roberta Kubicy przełożyły się również na znaczny wzrost popularności marki BMW – była wymieniana w serwisach internetowych i blogach aż 8020 razy. Kolejny w naszym rankingu Volkswagen ma aż o 1/3 mniej publikacji.
Kontrowersyjność jest sprawdzonym sposobem na popularność w Internecie, o czym świadczy stabilna, pierwsza pozycja Dody w podsumowaniu najpopularniejszych wykonawców. Miłą niespodzianką jest wysoka, czwarta pozycja znacznie bardziej ‘niszowego’ muzyka – Leszka Możdżera.
Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usługi monitorowania Internetu NewsPoint. NewsPoint monitoruje ponad 1000 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. Pełna lista źródeł znajduje się pod adresem: www.newspoint.pl/download/NewsPoint_lista_serwisow.xls.
Raport w wersji online: www.newspoint.pl/nowosci/w_i_polroczu_2007_najczesciej_pisano_o.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.